tirsdag 14. oktober 2008

GRAVID I UTLANDET IIII

Er i uke 18 og denne graviditeten er mye mer en hormonell berg-og-dalbane enn forrige gang... Trodde det skulle gi seg etter de 3 foerste mnd, men det har bare fortsatt. Det er jo fantastisk de dagene jeg har en god dag, svever paa en rosa sky og priser min gode mann og fantastiske soenn, men derimot verre de dagene da jeg ikke taaler aa bli snakket til, knapt orker aa hoere Marcus skrike eller rope at han vil ha smokken, naar jeg blir irritert fordi min mann lager pustelyder naar han spiser maten sin (laater som han har nesen full av snoerr, men har det ikke..., det er SAA irriterende at jeg tror jeg kan sprekke!). De dagene det foeles som verden har vendt deg ryggen, da taarene spruter ut av oyekroken som en fontene og det eneste jeg kan gjoere for aa faa bukt med er aa ta skurekluten i haanden og gaa loes paa toalettet til det er skinnende rent. For det er i disse oyeblikk jeg er verdens mest effektive vaskekone:).

Fra det foerste svangerskapet husker jeg nesten bare glede og positive opplevelser. Klart at det var en annen situasjon. Mitt foerste svangerskap, gledde og grudde meg til foedsel og saa utrolig frem til aa treffe lille barnet som hadde bodd i magen min saa lenge. Jeg leste ikke altfor mye lektyre om graviditet og barn, men var ofte inne paa nettsteder og leste om hva som skjedde fra uke til uke med barnet. Hadde mye tid aa hvile og kjenne etter spark, nyte aa vaere gravid, mye tid aa hvile etter jobb. Jeg og min mann var utrolig forelsket og jeg husker det som mitt livs "gullalder".

Det foeles rart at det skal komme en baby til til oss. Det er klart at vi gleder oss masse, og jeg tror det kommer til aa bli stor stas for Marcus aa bli storebror! Men det er enn saa lenge Marcus som staar i fokus og jeg har ikke knyttet meg like mye til fosteret i magen enn saa lenge som det jeg gjorde paa samme tid med Marcus. Det er rart aa tenke paa at den neste kommer til aa se annerledes ut. Det foeles liksom som en blanding av meg og Salva bare kan bli som Marcus, at ikke det kan finnes saa mange ulike varianter!

Ingen kommentarer: